10 اشتباه رايج در سئو كه بايد از انجام آنها خودداري كنيد(پارت2)
- پيوند داخلي كافي نيست
پيوندهاي داخلي باعث مي شود بازديدكنندگان بتوانند در سايت شما حركت كرده و كاربران را ترغيب كنند تا مدت بيشتري در سايت شما بمانند. پيوندهاي داخلي همچنين به موتورهاي جستجو در كشف محتواي شما كمك مي كند ، و بنابراين به تلاش هاي SEO شما كمك مي كند. هنگام ايجاد پيوندهاي داخلي ، از عباراتي مانند "اينجا را كليك كنيد" خودداري كنيد. در عوض ، از كلمات كليدي خود در تكيه گاه متن خود استفاده كنيد. تكيه گاه پيوندهاي داخلي فرصتي بيشتر براي تأييد موضوع هر يك از صفحات شما براي موتورهاي جستجو است. پيوندهاي داخلي متعدد به يك صفحه نيز به موتورهاي جستجو مي گويد كه كدام يك از صفحات شما مهم ترين هستند. عدم توجه كاربران تلفن همراه در استراتژي SEO شما به رتبه بندي Google شما آسيب مي رساند. طبق آمار Statista.com ، بيش از 50 درصد ترافيك وب در حال حاضر از طريق دستگاه هاي تلفن همراه انجام مي شود و گوگل در حال حاضر از وب سايت هاي سازگار با تلفن همراه حمايت مي كند. يك سايت سازگار با تلفن همراه بايد ريسپانسيو باشد و بارگيري آن بايد سريع باشد. پيمايش سايت شما نيز بايد براي كاربران تلفن همراه آسان باشد. مي توانيد با استفاده از تست دوستانه تلفن همراه Google ميزان بهينه شدن صفحات خود را براي دستگاه هاي تلفن همراه آزمايش كنيد. حتي بهتر ، سعي كنيد از سايت خود بر روي تلفن خود استفاده كنيد و ببينيد استفاده از آن چقدر آسان است. متن تنها چيزي نيست كه مي توانيد براي رتبه بندي در Google استفاده كنيد. از ويدئوها ، اينفوگرافيك ها ، تصاوير و پادكست ها نيز مي توانيد براي بهبود رتبه وب سايت خود استفاده كنيد. بسياري از افراد محتواي تصويري را به محتواي نوشته شده ترجيح مي دهند ، احتمالاً به همين دليل است كه فيلم ها اغلب در گوگل رتبه بالاتري نسبت به محتواي نوشته شده دارند. بنابراين ، به جاي رقابت با محتواي كاملاً متني ، با درج محتواي بصري بيشتر ، سايت خود را از رقابت متمايز كنيد. اگر عناوين صفحه شما به جاي بيان يك اصطلاح عمومي ، پيامي را منتقل كنند ، به جذب بازديدكنندگان به سايت شما كمك مي كند. بنابراين ، به اين فكر كنيد كه وقتي شما عناوين و عناوين خود را ايجاد مي كنيد ، مردم به دنبال چه چيزي خواهند بود. سعي كنيد از عبارات عمومي كه همه افراد در طاقچه شما استفاده مي كنند اجتناب كنيد و از تكرار سرفصل ها خودداري كنيد. فرض كنيد شما به عنوان مثال يك سيستم اعلام سرقت بي سيم مي فروشيد. در اين صورت ، عنوان صفحه محصول "هشدار سرقت بي سيم" بيش از حد عمومي خواهد بود. و اگر چندين سيستم زنگ خطر مختلف مي فروشيد ، بايد عنوان را تكراري كنيد. بهتر است محصول را در داخل كاشي با عباراتي مانند "نصب آسان دزدگير خانگي بي سيم برتر Premium" به فروش برسانيد. اگر فقط از تجزيه و تحليل براي بررسي تعداد بازديدكنندگان روزانه استفاده مي كنيد ، يك ترفند را از دست داده ايد. Google Analytics همچنين مي تواند بينش ارزشمندي در مورد عملكرد هر صفحه از محتواي شما ارائه دهد. اگر ترافيك و تبديل ها را بر اساس صفحه تجزيه و تحليل كنيد ، متوجه خواهيد شد كه كدام نوع محتوا بهترين نتايج را به همراه دارد. سپس ، مي توانيد صفحات مشابه بيشتري در موضوعات مختلف ايجاد كنيد. موارد فوق تنها برخي از رايج ترين اشتباهات بهينه سازي موتورهاي جستجو هستند. موارد بيشتري وجود دارد و گوگل الگوريتم هاي خود را اغلب به روز مي كند ، به اين معني كه ممكن است تغييرات بيشتري براي رتبه بندي وب سايت شما لازم باشد. هدف قرار دادن كلمات كليدي بسيار متمركز ، توليد محتواي با كيفيت بالا و رديابي نتايج با Google Analytics كمك خواهد كرد. اما ، اگر زمان كافي براي توسعه و مديريت يك استراتژي SEO نداريد ، بهتر است يك شركت SEO استخدام كنيد تا سايت شما در گوگل رتبه بالايي كسب كند.
نتيجه